Doskonal - Centrum Kursów

Nauka pływania, czyli 6 faktów na temat jak nauczyć się pływać.

Opublikowano: 17 maja 2019

pływanie-1

pływanie-2

pływanie-3

Chcesz wreszcie nauczyć się pływać, choć od miesięcy chodzisz na basen, to wciąż boisz się zanurzyć w wodzie i nie opanowałeś jeszcze techniki równomiernego oddychania? Poznaj 6 rad na temat pływania, dzięki którym szybciej nauczysz się utrzymywać na wodzie i z łatwością przepłyniesz kilka długości basenu.

Jeśli nie udało ci się nauczyć pływać w dzieciństwie, skorzystaj z poniższych rad. Poznaj kilka ważnych informacji na temat rozpoczęcia nauki pływania, bo im lepiej będziesz dawać sobie radę w wodzie, tym większą przyjemność sprawi ci zgłębianie kolejnych tajników tej dyscypliny

Samodzielnie czy z trenerem?

Najszybsze efekty nauki pływania zauważysz na zajęciach z trenerem. Instruktor obserwując każdy twój ruch na bieżąco skoryguje błędy. To pomoże w nauce odpowiedniej techniki i uchroni przed wyrobieniem niewłaściwych nawyków. Oprócz tego poznasz techniki oddychania i szybciej nauczysz się koordynacji ruchów kończyn i oddechu. Samodzielna nauka pływania wymaga o wiele więcej samozaparcia i determinacji, ale nie jest niemożliwa.

Zacznij z deską lub płetwami

Bardzo przydatne do nauki pływania są płetwy oraz deska. Płetwy pomagają utrzymać ciało w pozycji horyzontalnej, zwiększają efektywność pracy nóg, ułatwiają opanowanie techniki pływania, a mniej zaawansowanym zapewniają odpowiednią szybkość. Deska z kolei ułatwia utrzymanie się na powierzchni, a równocześnie pozwala doskonalić pracę nóg i rąk.

Łatwiej uczyć się w słonej wodzie morskiej

Każdy człowiek ma naturalną zdolność do utrzymywania się na powierzchni wody, należy tylko nauczyć się spokojnie i regularnie oddychać. Powietrze wciągane do płuc powoduje, że pływacy utrzymują się na wodzie przez dłuższy czas niemal w bezruchu. Słona morska woda zapewnia znacznie lepszą pływalność, toteż niektórym łatwiej będzie nauczyć się pływać w morzu czy oceanie, oczywiście pod warunkiem zachowania ostrożności. W morzu nigdy nie należy pływać samemu i zawsze trzeba wcześniej sprawdzić głębokość i rodzaj brzegu, prognozę pogody oraz siłę i rodzaj prądów.

Nie bój się zanurzać głowy

Najtrudniejszą przeszkodą do pokonania podczas nauki pływania jest dla wielu osób zanurzenie twarzy i położenie się płasko na wodzie. Takie ćwiczenia najlepiej wykonywać przy krawędzi basenu tak długo, aż organizm przyzwyczai się do nowych warunków.

Styl chętnie wybierany przez początkujących

Najwięcej osób zaczyna od pływania stylem klasycznym – tak zwaną „żabką”. To doskonały sposób dla osób uprawiających rekreację, gdyż nie trzeba tu wkładać dużego wysiłku, choć prawidłowa „żabka” wymaga dobrej koordynacji i techniki. Ruchy powinny być symetryczne i zsynchronizowane. Kraul na piersiach umożliwia najszybsze poruszanie się człowiekowi wpław. Wiele osób nazywa go stylem dowolnym, gdyż zawodnicy startujący w zawodach stylem dowolnym zwykle wybierają właśnie kraul.

Styl motylkowy zarezerwowany dla zaawansowanych

Natomiast styl motylkowy czyli „delfin”, opracowany najpóźniej i zaprezentowany oficjalnie dopiero w 1952 roku wygląda bardzo efektownie, wymaga dużo siły, koordynacji ruchów i umiejętności falowania w wodzie. Falowanie to rytmiczne skoordynowane ruchy nóg i tułowia przypominające sposób poruszania się delfina, natomiast praca rąk podobna jest do ruchów motyla.

Umiejętność pływania jest przydatna na co dzień jak i na wakacjach, które spędzamy aktywnie nad morzem lub na basenie. Aktywność fizyczna w wodzie niesie za sobą wiele korzyści zdrowotnych, z których możemy nie zdawać sobie sprawy.

Polecane Kursy.

Doskonal

Sport łączy ludzi, tworzy przyjaźnie i jest wielki tak, jak ludzie którzy go uprawiają.