Doskonal - Centrum Kursów

Popularne style pływackie.

Opublikowano: 15 maja 2019

style-plywackie

style-plywackie-1

style-plywackie-2

Każdy styl pływacki wymaga nauki, jednak nawet jeśli znamy ich kilka, nie zawsze zdajemy sobie sprawę z tego, jakie niosą korzyści lub niebezpieczeństwa dla naszego zdrowia. Większość z nas pływa „kraulem” lub „żabką” – przyglądnijmy się więc 5 najpopularniejszym stylom wraz z ich krótką charakterystyką.

Pływanie żabką – styl klasyczny

Najpopularniejszy styl pływacki widywany na basenach, który bardzo często jest nieprawidłowo wykonywany. W klasycznej żabce wynurzamy i chowamy głowę wraz z jednoczesnym symetrycznym ruchem nóg i ramion (przypominającym ruchy żaby). Styl bardzo dobrze rozwija mięśnie klatki piersiowej i jest polecany dla osób z bocznym skrzywieniem kręgosłupa.

Pływanie kraulem – styl dowolny

Najszybszy ze styli pływackich, który nie jest trudny do opanowania. W klasycznym kraulu wykonujemy naprzemienne ruchy rąk i nóg, które muszą być perfekcyjnie zsynchronizowane z oddechem. Styl angażuje pracę całego ciała i jest polecany bardziej zaawansowanym pływakom.

Pływanie stylem grzbietowym

Jeden ze styli, który nie wymaga ciągłego zanurzania i wynurzania głowy z wody. W klasycznym stylu grzbietowym wykonujemy naprzemienne ruchy ramion oraz nóg. Pływając tą metodą należy pamiętać, że biodra muszą być wypchnięte do góry, a ramię powinno wchodzić do wody maksymalnie wyprostowane, po czym wyginać się pod kątem ok. 100 stopni. Pływanie na grzebiecie najmniej nadwyręża plecy, a jednocześnie wzmacnia mięśnie podtrzymujące kręgosłup.

Pływanie pieskiem

Pływanie pieskiem należy raczej do prostych styli i przeznaczone jest dla początkujących pływaków, w szczególności dzieci. Jest najstarszą techniką i polega na naprzemiennej pracy rąk i nóg – jest to styl większości pływających zwierząt. Nie jest on jednak praktyczny i rzadko stosowany przez dorosłych.

Pływanie motylkiem

Trudny styl nazywany również delfinem, którym potrafią pływać przede wszystkim wyczynowi pływacy. Styl ten polega na naśladowaniu ciałem ruchów delfina w czasie pływania, jednocześnie wykonując koliste ruchy ramionami, które zwiększają prędkość. Jego największą zaletą jest szybkie spalanie kalorii i nagromadzonego tłuszczu, gdyż wymaga ogromnej sprawności i koordynacji.

Naukę pływania najlepiej rozpocząć już w młodym wieku, by od małego móc korzystać z dobroczynnego wpływu wody na całe nasze ciało i umysł. Pływanie nie tylko przynosi wiele korzyści zdrowotnych, ale umożliwia świetną zabawę na wakacjach – w końcu bez tej umiejętności nie zdecydujemy się raczej na windsurfing, kajakarstwo czy żeglarstwo.

Polecane Kursy.

Doskonal

Sport łączy ludzi, tworzy przyjaźnie i jest wielki tak, jak ludzie którzy go uprawiają.