Doskonal - Centrum Kursów

Kolejny skręt narciarski – śmig.

Opublikowano: 22 marca 2022

Kolejny klasyk narciarstwa zjazdowego – ŚMIG

Jedziemy sobie jeszcze skrętem równoległym NW , zacieśniamy coraz bardziej skręt, tak aby skręty było o coraz mniejszym promieniu skrętu. Jest wbicie kijka, wyjście w górę, wprowadzenie nart w skręt. Pamiętamy, że podczas wyjścia w górę następuje odciążenie i najłatwiej nam wprowadzić narty w skręt. Bardzo ważne elementy śmigu to rytm, wbicie kijka i wyjście w górę.

Jeśli chodzi o definicję śmigu to są to krótkie, rytmiczne skręty blisko linii spadku stoku, gdzie tułów jest centralnie skierowany ku dołowi , a pracują pod nami tylko narty.

Najlepiej jest sobie wyobrazić korytarz dość wąski około 4m i stopniowo zawęzić go do 3m i spróbować wykonać cały przejazd w tym właśnie korytarzu. Kolejna istotna rzecz to utrzymywanie podczas śmigu stałej prędkości. Żebyśmy nie rozpędzali się z każdym kolejnym skrętem, co pozwoli nam wszystko skoordynować Bo jeśli zaczynamy się rozpędzać to centrala ( centralny układ nerwowy) nie nadąża i zaczynamy się gubić.

 

Ćwiczenia wspomagające nauczanie i doskonalenie śmigu.

 

Ćwiczenia bez kijków:

  1. Jedziemy śmigiem i klaszczemy raz przed sobą i raz za sobą.
  2. Jedziemy śmigiem i raz klaszczemy o uda i raz przed sobą.
  3. Unosimy przedramiona naprzemiennie
  4. Jedziemy z rękoma kolejno na głowie, biodrach i kolanach
  5. Jazda śmigiem ale w pozycji płużnej – narty ustawione kątowo, a my wykonujemy smig bardzo blisko linii spadku stoku

 

Ćwiczenia z kijkami

  1. Przekładanie kijków w koło siebie podczas jazdy śmigiem
  2. Jazda śmigiem z tzw. świeczkami – trzymamy kijki przed sobą z grotami podniesionymi do góry. Kije mają nam wskazywać korytarz w którym mamy wykonać skręt.
  3. Jedziemy śmigiem z dwoma kijkami i wbijamy oba kijki z tej samej strony.

Najczęstsze błędy:

  • Brak rytmu
  • Podnoszenie wewnętrznej narty skrętu – starajcie się aby obie narty miały cały czas kontakt ze śniegiem
  • Rozpędzanie się z każdym kolejnym skrętem przez co po chwili tracicie panowanie nad nartami i narty Was niosą a Wy starcie się tylko utrzymać równowagę. Aby temu zapobiec po skręcie zejdźcie troszeczkę niżej, ustawcie narty pod większym kątem do linii spadku stoku, dzięki temu wyhamujecie i zyskasz czas na przygotowanie się do kolejnego skrętu
  • Brak wyjścia w górę – gdy nie wychodzicie w górę nie odciążacie nart przez to nie jesteśmy w stanie skręcić i zaczynamy rotować górna częścią tułowia żeby wprowadzić narty w kręt. Pamiętajcie narty pracują góra-dół- góra- dół

smig_2

smig_3

Polecane Kursy.

Doskonal

Sport łączy ludzi, tworzy przyjaźnie i jest wielki tak, jak ludzie którzy go uprawiają.